Hola, com us sentiu avui? đ
Avui us expliquem algunes de les activitats que estarĂem realitzant a l'escola relacionades amb la lectura i l'escriptura.
D’aquestes propostes que us fem, si podeu, seria interessant que en triĂ©ssiu alguna i que li dediquĂ©ssiu algun moment al llarg del dia a jugar-hi. No cal que sigui molta estona, per exemple 5 o 10 minuts al dia (o fins i tot cada dos dies seria perfecte).
Habitualment, durant el primer i segon trimestre a l’escola anem treballant les lletres (com es diuen i com sonen), mĂ©s endavant, quan ja les tenen clares juguem a unir-les. Per exemple: quĂš passa si unim la M i la A? i ens adonem de que unint lletres formem paraules, en aquest cas la paraula MĂ.
Per avançar a altres activitats mĂ©s complexes, Ă©s necessari que coneguin el so de totes les lletres, si no, no sĂłn capaços de unir sons perquĂš no els coneixen. Per posar un sĂmil: les lletres sĂłn les totxanes que els permetran construir la casa de la lectura i l’escriptura.
Us fem una llista i, depenent del moment en el que es trobi el vostre fill o filla respecte el coneixement de lletres, podeu avançar a la segĂŒent activitat o parar i reforçar sense avançar.
đRepassar totes les lletres: nom i so.
đUnir lletres escrites en cartronets per escriure: Primer sĂl·labes sense sentit (PA, CO, RO...), desprĂ©s paraules curtes d'una sĂl·laba (MĂ, PAL, NAS, NO, SI, SAL...) i quan les dominen anar avançar cap a mĂ©s llargues (de dues sĂl·labes: CAMA, PALA... de tres sĂl·labes: MALETA, PATATA... i aixĂ successivament). Quan tenen les paraules dominades podem anar formant frases curtes (EL NEN RIU) o avançar cap a lectura de frases llargues (EL MEU GAT ĂS NEGRE I BLANC).
đFer dictats de lletres, desprĂ©s de sĂl·labes, paraules curtes, paraules llargues i per Ășltim de frases.
L'EulĂ lia en aquest vĂdeo us ensenya com fer els dictats de lletres o paraules.
Sobretot no us preocupeu si veieu que el vostre fill o la vostra filla no coneix gairebé cap lletra. No passa res! Tenim temps i és molt normal. En aquesta edat hi ha nens o nenes que de seguida reconeixen les lletres i són capaços i capaces de llegir o escriure i unes altres que encara no són prou madurs o madures i aquest reconeixement els hi costa mes.
No us angoixeu ni vosaltres ni els angoixeu a ells ni a elles. Nosaltres sempre respectem els diferents ritmes, i us recordem que fins cicle inicial es van desenvolupant les habilitats que els permeten llegir i escriure.
❤Ănims i molts petons i abraçades❤
AlĂcia i EulĂ lia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada