Hola, com us sentiu avui?
Avui us expliquem una de les activitats que realitzem a l'aula per treballar la consciència fonològica.
Per començar, convidem als infants a seure i tancar els ulls perquè es concentrin millor en el que senten. Aleshores recitem un poema o expliquem un conte que sigui ben conegut per ells i elles però, aquesta vegada, canviant paraules o construccions de manera que esdevingui sense sentit.
El que es demana és que detectin els canvis quan aquests es donin. Quan ho fan, els animem a que expliquin perquè està malament. El joc es pot repetir amb diferents variacions al llarg de l'any i serveix per afinar la consciència de la fonologia, de les paraules, de la sintaxi i de la semàntica del llenguatge dels nens.
D'acord amb la llista, es pot modifica qualsevol text en diferent grau i nivell, incloent-hi fonemes, paraules, estructures gramaticals i significació.
Al començament és important que els canvis modifiquin el sentit, el significat i l'estructura del text de forma clarament perceptible. Les modificacions que es poden fer en poemes i contes familiars per arribar al "sense sentit" poden referir-se a:
📌Utilitzar paraules que signifiquin el contrari (un gegant molt gran per un gegant molt petit).
📌Substituir paraules (tres porquets per tres gatets).
📌Canviar l'ordre de les paraules (es volien fer una casa per es volien casa fer una).
📌Invertir l'ordre dels esdeveniments.
📌Substituir parts de paraules (rateta per raqueta, caçador per cucador, mel per pèl...).
Aquesta activitat la va realitzar la classe dels astronautes a la trobada virtual d'ahir dimarts i la classe dels coets la realitzarà divendres. Nosaltres hem triat la llegenda de Sant Jordi i ens hem centrat en substituir paraules perquè la llegenda esdevingués sense sentit.
Si us ha agradat la proposta podeu repetir-la amb les diferents variacions que us hem explicat.
📅Ah! Recordeu que demà us esperem a les 16:00h per celebrar Sant Jordi en família!
Eulàlia: emassaguer@maristes.com
❤Molt petons i abraçades❤
Alícia i Eulàlia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada